РАДІ ВІТАТИ ВАС НА САЙТІ КЗ "ЧЕРНІВЕЦЬКА СПЕЦІАЛЬНА ШКОЛА №3"

Медіатека

ПЛАН роботи шкільної бібліотеки КЗ «Чернівецька спеціальна ЗОШ №3» на 2019/2020 н. р.

Презентація


ТАРАС ШЕВЧЕНКО:

книжкова виставка з нагоди 207-ої річниці від дня народження

Кожного року в березні місяці українці вшановують пам’ять видатного генія, патріота України, великого її сина – Тараса Григоровича Шевченка.

На знак шани та поваги до Великого Кобзаря в бібліотеці школи представлено книжково-ілюстративну виставку «Тарас Шевченко – геній і слава України», присвячену 207-ій річниці від дня його народження.

Представлені на ній матеріали розповідають про життя і творчість великого поета, розкривають його багатогранну особистість, розповідають як сходила поетична зоря Т.Шевченка – генія, поета, драматурга, художника, пророка, що відкрив світові буття українців.

Також на виставці представлені «Кобзарі» різних видавництв та років видань, цікавим та унікальним є видання 1964 року. Актуальність Шевченкового слова, його ідей гуманізму і патріотизму, вболівання за долю України – це те, що об’єднує всіх українців навколо безсмертного «Кобзаря».

Т.Шевченко – сакральна постать для всіх минулих, сучасних та прийдешніх поколінь українців. Його голос і патріотичний дух живуть поміж нас, він став національним символом українства, а його твори є приводом для пробудження та зміцнення рівня національної самосвідомості.

Сьогодні, в буремний, неспокійний час, нам, можливо, як ніколи потрібні сила духу Шевченка, його незламна віра в те, що «буде правда між людьми», потрібне його віще слово. Бачимо, що Шевченко, живе посеред нас, додає сміливості і впевненості у боротьбі з нашими відвертими і прихованими ворогами.

Минають роки, століття, а гострота і сила Шевченкового слова живе.


ЛЕСЯ УКРАЇНКА: книжкова виставка з нагоди

150-річчя з Дня народження

Так! я буду крізь сльози сміятись,
Серед лиха співати пісні,
Без надії таки сподіватись,
Буду жити! Геть, думи сумні!

 

Так, вона вміла крізь сльози сміятись, серед лиха співати пісні…

25 лютого вся Україна відзначала 150 річницю з дня народження геніальної поетеси Лесі Українки. Силою таланту і духу, вона навчилась приборкувати нестерпний фізичний біль, а її гостре як криця слово, гартує волю і характер українців в часи тяжких випробувань.

До пам’ятної дати, у бібліотеці представлено книжково-ілюстративну виставку ,“Славна дочка українського народу” на якій представлено твори та матеріали про життя і діяльність поетеси.


День Соборності  та День пам’яті героїв Крут

На світі багато чудових країн,

мені наймиліша, найкраща країна,

яка піднялася, мов Фенікс, з руїн,

безсмертна моя Україна

 

        Відповідно до плану роботу книжкового клубу «Книголюб» з учнями 7, 8 та 9  класів проведено тематичну бесіду «З Україною в серці. Історичний січень» з метою виховання у молоді поваги до історичного минулого українського народу, а також донести до учнів ідеї соборності та суверенності держави.

В медіатеці школи учні переглянули мультимедійну презентацію та здійснили мандрівку в минуле сторінками трагічної історії нашого народу. З неї вони дізналися про історичне значення Соборності, про молодих студентів, які захищали Україну від російських загарбників, про бій під Крутами, який набув для українського народу символічного значення, став легендою, прикладом героїзму і жертовності молодого покоління в боротьбі за незалежну Україну.

Учні мали змогу переглянути книжкову виставку “Пам’ятаємо героїв Крут”, на якій був представлений портрет учасника бою під Крутами, нашого земляка, уродженця с.Самушин Заставнівського району Спринжината Крисантія.

       Під час розповіді про славні та водночас трагічні сторінки нашої історії бібліотекарем було проведено паралелі між подвигом героїв Крут та героями АТО і наголошено на необхідності згуртованості народу України, що саме це дозволить сьогодні перемогти агресора.

 

                                                  Бібліотекар, керівник клубу      Г.В. Бойко


 

Здоровий спосіб життя

Хто здоровий – той сміється

Все йому в житті вдається.

Він долає всі вершини

Це ж чудово для людини.

 

Під таким девізом були проведені профілактичні бесіди з учнями третього, п’ятого та шостого класів.  

З метою формування здорового способу життя, виховання в учнів свідомого ставлення до свого життя і здоров’я в рамках роботи книжкового клубу «Книголюб» з 13 по 15 січня 2021 року відбулись заняття на тему «Твоє здоров’я у твоїх руках».

В медіатеці школи учні могли переглянули мультимедійну презентацію. З неї вони дізналися про основні принципи та закономірності життєдіяльності людини, поглибили свої знання про шкідливі звички та їх вплив на здоров‘я.

      Переглянувши мульт–колаж про «Здоровий спосіб життя» та пройшовши «Загадковий марафон», учні узагальнили інформацію про здоров’я людини.

Учні активно висловлювали свої думки, пропозиції, дізнались нову корисну інформацію та висловили бажання вести здоровий спосіб життя.

 

                                                  Бібліотекар, керівник клубу      Г.В. Бойко


День святого Миколая

 

     Насичений подіями 2020 рік добігає кінця, і наступає довгоочікувана казкова пора, коли дива стають реальністю. День святого Миколая – довгоочікуваний день зустрічі з мріями та подарунками.

Є свято гарне в Україні

Є свято казки чарівне

Що Миколай в своїй ряднині

Слухняним ласощі несе

Це свято раз буває в році

Воно нікого не мине

Бо Миколай святи й із неба

В оселю кожну зазирне.

 

16 грудня 2020 року в рамках роботи книжкового клубу «Книголюб» відбулось заняття присвячене відзначенню чарівного свята – Дня святого Миколая.


Цикл заходів до Тижня дитячої книги

 

         Всі ви любите читати книги. І навіть не уявляєте собі життя без них. А був час, коли люди були без книг, паперу ще не існувало. Писали на глиняних табличках, на папірусі – це стебла рослин, які росли на берегах річки Ніл. Писали на пергаменті – спеціально обробленій шкірі домашніх тварин. Використовували і березову кору. Та лише папір одержав широке визнання. Він легкий, зручний, мало об’ємний.

Процес створення книги дуже складний, тому книги потрібно берегти. Книга – з’єднані в одне ціле друковані або рукописні аркуші. Щоб знайти потрібну книгу нам потрібно знати елементи книги.

Перше, що ми бачимо – це обкладинка.

 

Обкладинка – це покриття книжки, що тримає і захищає сторінки книги. Це обличчя (або одяг книги), що зовні вирізняє її з-поміж інших книг. Не рідко, саме завдяки обкладинці, читач вирішує – зацікавить його книга чи ні. На дотик обкладинка буває м’якою, зроблена із паперу, або цупкою.

Місце, де зшиті сторінки книги, а також обкладинки, що його закриває, називається корінцем (чистий малюнок, назва книги або автор чи псевдонім).

Якщо книга стоїть на полиці, то дивлячись на корінець, можна дізнатися як називається книга і хто її написав.

Коли читач перегортає обкладинку, то бачить аркуш паперу, що з’єднаний із сторінками – форзац. Це слово запозичене з німецької мови. У перекладі означає «сторінки, які ідуть перед тестом». Форзаців – два.

У всіх книгах для дітей є малюнки – ілюстрації. Малюнок в книзі відіграє велику роль, він доповнює і пояснює текст.

Ще один елемент книги – зміст. Він вміщується або на початку, або в кінці книги. В змісті записані глави або розділи, і зазначено, на яких сторінках вони розміщені. Зміст допомагає орієнтуватись у книзі, швидко знаходити потрібний матеріал.


Пам’ятка батькам

 Як зацікавити дітей читати?

 

  1. Давайте хороший приклад Вашій дитині, показуючи їй, як Вам подобається читати. Тримайте вдома велику кількість книг та журналів. Нехай Ваша дитина побачить Вас за читанням.
  2. Дайте дитині подивитися Вашу книгу. Читайте її вголос або дозвольте їй прочитати її Вам. Визначте певний час і місце для читання.
  3. Регулярно відвідуйте бібліотеку. Покажіть Вашій дитині, як бібліотека працює і де дитина може знайти свої улюблені книги.
  4. Приносьте своїй дитині книги, які задовольняють її індивідуальні потреби, наприклад, на спортивну тематику, про тварин, птахів, включаючи художню і документальну літературу.
  5. Зацікавте свою дитину яким-небудь хобі чи діяльністю, котра потребує читання та подобається їй. Конструюйте, готуйте їжу, грайте в настільні ігри, через те, що такі заняття потребують, щоб дитина читала інструкції.
  6. Організуйте «пошук скарбів». Заховайте якусь річ, наприклад нову книгу, а потім лишіть письмові підказки, котрі приведуть дитину на це місце.

7.Заплануйте екскурсію до зоопарку, цирку, музею тощо. Знайдіть книги, котрій з цим пов’язані, і поділіться ними з Вашою дитиною.

8. Якщо Ваша дитина – неохочий читач, вигадайте гру з читання буденних речей, таких як коробка з-під каші, наклейки, старі листівки, комікси, програми телепередач. На холодильнику чи родинній інформаційній дошці лишайте повідомлення, котрі її можуть зацікавити.

9.Читання перед сном повинно стати регулярною сімейною традицією. Якщо для читання будуть вибрані правильні книги, то навіть старшим дітям буде цікавим читання вголос.

10. Даруйте книги дітям. Цим Ви даєте зрозуміти, що книги – особливі!

 

 

 

021

Правила користування медіатекою

  1. Правила та обов’язки користувачів

1.1. Користувачі медіатеки на базі шкільної бібліотеки мають право:

отримувати вичерпну інформацію про фонди, інформаційні ресурси та послуги, які надає медіатека на базі шкільної бібліотеки;

  • користуватися довідково-бібліографічним апаратом медіатеки;
  •  отримувати консультаційну допомогу в, уточнюючі та бібліографічні довідки на основі фонду медіатеки;
  • отримувати консультаційну допомогу при роботі з інформацією на нетрадиційних носіях; пошуку та виборі джерел інформації;
  • отримувати тематичні, фактографічні
  • брати участь у заходах, які проводяться медіатекою; 

1.2. Обов’язки користувачів медіатеки на базі бібліотеки

Користувачі медіатеки на базі шкільної бібліотеки зобов’язані: 

  • дотримуватися правил користування медіатекою;
  • користуватися фондом медіатеки на базі шкільної бібліотеки лише в приміщенні бібліотеки;
  • при отриманні ресурсів користувач має переконатися у відсутності дефектів, при виявленні наступних – проінформувати бібліотекаря;
  • повертати документи до медіатеки у встановлений термін;
  • замінювати втрачені (пошкоджені) аудіовізуальні документи рівноцінними або відшкодовувати їх ринкову вартість у розмірах, встановлених правилами користування медіатекою.

Рекомендації щодо пошуку інформації:

  1. Перед початком пошуку користувачеві треба чітко визначитись, з якої теми він хоче знайти інформацію, записати цю тему на аркуші та покласти перед собою – це допоможе не перейти на якійсь інший ресурс мережі. 
  2. Щоб знайти потрібну інформацію на різних сайтах, спеціаліст разом з користувачем повинен: 
  • підібрати ключові слова або сполучення слів, що найбільше підходять до обраної теми; 
  • скласти список сайтів, пошукових систем і каталогів за темою; 
  • відібрати інформацію за темою; 
  • користувачу, який визначився з інформацією в Інтернеті, доцільно також запропонувати інші джерела, що можуть змістовно збагатити його матеріал: назви теле- та радіопередач, друкованих джерел, відео або аудіодокументів. 
  1. У процесі роботи потрібна концентрація уваги саме на обраній темі, оскільки обов’язково будуть зустрічатися або “випливати” зайві цікаві посилання. Їх потрібно проігнорувати або додати до списку “закладок” і в наступному сеансі роботи передивитися. Якщо реагувати на всі джерела, то можна “заблукати” в мережі.